Gebelikte mide bulantısı ve kusmalar

Bulantı ve kusma gebeliğin ilk yarısında yaygın olan şikayetlerdir. Şiddeti ve başlangıç zamanı kişiden kişiye göre değişmekle beraber genellikle gebeliğin 4. Haftasında başlar ve 14-16. Haftaya kadar sürebilir. Bazı gebeliklerde bulantı gebelik boyunca devam edebilir.

Bazı anne adayları bulantı kusma olmamasını bir sorun olarak algılayıp endişeye düşebiliyor. Ama bu durum bebeğinizin sağlığı ile ilgili bir sorunun belirtisi değildir. Bu sadece sizin şanslı bir anne adayı olduğunuzu gösterir.

Bulantı kusmanın bebeğe herhangi bir zararı yoktur. Ancak ileri derecede bulantı ve kusma olursa annede kilo kaybı, elektrolit dengesizliği ve yetersiz beslenmeye neden olabileceğinden bebekte de problem olabilir. Bu durum Hiperemezis Gravidarum olarak adlandırılır ve ciddi bir tedavi ve izlem gerektirir.

Her ne kadar bulantı kusma gebeliğe bağlı olsa da, özellikle şiddetli seyreden durumlarda altta yatan başka bir sebep olup olmadığı araştırılmalıdır. Örneğin; idrar yolu enfeksiyonu, tiroit hastalıkları, çoğul gebelikler, üzüm gebeliği gibi.

Gebelikte mide bulantısı

Bulantı olduğunda neler yapılmalı ve neler yapılmamalı ?

• Yemeklerinizi az az yemelisiniz.
  • Sabah yataktan kalkmadan tuzlu kraker yiyebilirsiniz.
  • Sıvılarınızı yemekle birlikte değil yemekten yarım saat önce ve yarım saat sonra ve yudum yudum almalısınız.
  • Gün içinde tuzlu krakerler size iyi gelebilir.
  • Zencefil, limon, yeşil elma, ayva, karpuz bulantıya iyi gelen midenizi yatıştıracak besinlerdir.
  • Yiyecek seçerken aşırı yağlı ve keskin kokulu baharatlı yiyecekleri seçmemelisiniz.
  • Öğünleri atlamak doğru değildir size iyi gelmez tam tersi bulantınızı arttırır.
  • Yemek yedikten sonra uzanmamalısınız.

Bulantı ve kusmanızdan dolayı hiçbir şey yiyip içemiyorsanız, kilo kaybınız mevcutsa, kusma ile birlikte ağrı, ateş varsa mutlaka doktorunuza başvurmalısınız.

Sağlıklı, bulantısız bir gebelik diliyorum.