Kürtaj (Gebelik sonlandırma) İstanbul

Kürtaj (İstanbul), rahmin içinin temizlenmesi, istenmeyen gebeliğin sonlandırılması işlemidir. Düşük sonucu rahimde kalan parçaların temizlenmesi ve rahmi ilgilendiren bazı hastalıkların tanı sürecinde de kürtaj yapılabilir.

Kürtaj kaç haftaya kadar yapılabilir?

Kürtaj için belirlenen yasal sınır; gebeliğin 10. haftasıdır. Gebeliğin 10. haftasından sonra gebeliğin sonlandırılması yasal değildir.

Kürtaj nasıl yapılır?

Sedasyon (hafif anestezi) uygulanarak yapılır. Bu sebepten ötürü derin uyku hâline benzetebileceğimiz bu yöntem sayesinde, kürtaj sırasında hiçbir ağrı ya da acı hissedilmez. Anestezinin yan etkileri de daha hafif olacağı için hastalarımız aynı gün içerisinde evlerine dönebilirler.

Vakumlu kürtaj; günümüzde en çok tercih edilen kürtaj yöntemidir. Klasik kürtaj uygulamasında, rahmin iç bölgesi, “küret” adını verdiğimiz metal materyallerle kazınır. Bu işlemin sonrasında rutin olmamakla birlikte rahim için bazı riskleri mevcuttur. Vakumlu kürtaj sayesinde, kazımanın olumsuz etkileri ortadan kaldırılır.

kürtaj fiyatları istanbul

Kürtajdan sonra nelere dikkat etmelisiniz?

İşlem sonrası hafif vajinal kanama veya lekelenme olması normaldir. Kramp şeklinde hafif kasık ağrısı olabilir, ancak işlemin olduğu gün ağrı kesici kullanmanız yeterli olacaktır.

Kürtaj işleminde genel anestezi mi lokal anestezi mi tercih edilmelidir?

Genel anestezi ile kürtaj işlemi, hastanın ağrı eşiğinin düşük olduğu veya daha önce doğum yapmamış veya sezaryen ile doğum yapmış olduğu durumlarda tercih edilebilir. Bu yöntemde hastanın işlemden önce belirli bir süre aç olması gereklidir. Sedasyon (hafif anestezi) uygulanarak hasta işlem sırasında uykuda olur ve işlem sonrasında etki bir süre devam eder.

Lokal anestezi yöntemi ise, hastanın normal doğum tecrübesi olan veya ağrıya dayanıklılığı yüksek olan durumlar için seçilebilir. Bu yöntemde hasta uyutulmaz, sadece işlem bölgesine anestezi uygulanır. Lokal anestezi kullanıldığında, işlem sırasında hafif bir ağrı hissedilebilir.