Vajina beyazlatma (Genital bölge renk açma)

Vajina beyazlatma (Genital bölge renk açma) işlemi, genital bölgede koyulaşma, ciltte gevşeklik ve sarkma yaşayan kadınların son zamanlarda sıkça yaptırdığı estetik operasyonların başında gelmektedir.

Genital bölge karamasındaki en büyük etken bu dokudaki estrojen hormonunun yoğunluğudur. Estrojen hormonu, güneş ışığı etkisiyle genital alanda renk koyulaşmasını sağlayan “melanosit” hücrelerini harekete geçirmekte, melanosit (renk pigmenti) hücreleri de “melanin” salgılayarak genital alada renk koyulaşmasına neden olmaktadır.

Gebelik, doğum kontrol hapı kullanmak, yaşlanma, genital bölge epilasyonu, Polikistik over sendromu, böbrek üstü bezlerinin fazla çalışması (cushing hastalığı) kullanılan bazı hormon ilaçları, genetik faktörler, sentetik çamaşırlar, genital bölgede renk koyulaşması yaparak kararmaya neden olabilmektedir.

Bu durumun psikolojik rahatsızlıklar ve estetik görünüm kaygıları dışında fiziksel bir şikayet oluşturmaz. Bu ameliyatı tercih eden kadınlardaki en büyük neden estetik kaygılardır.

Genital bölgeye uygulanan kremler, cilt soyucu işlemler ve kimyasal peeling ile asit uygulamaları ve lazerle genital renk açma işlemi yapılabilmektedir.

Lazerle renk açıcı işlemler üzeri tüyle kaplı dıştaki büyük dudaklara (labia majora) uygulanmaktadır. Hatta renk koyulaşmasının olduğu makad (anüs) ve kasık çevresine de yapılabilmektedir.

Fraksiyone karbondioksit lazerle renk açma işlemlerinde uygulanan lazer ışığı cildin daha alt katmanlarına kadar inerek yapılan işlemin daha etkili ve kalıcı olmasını sağlar. Ancak ana sebep ortadan kaldırılmaz ise kararma tekrar gelişebilmektedir.

Lazerle renk açma işlemi lokal anestezi uygulanarak ofis ortamında yapılabilmektedir. Cildin tipine, rengine göre ayarlamalar yapılarak lazer uygulanır. İşlem sonrası ciddi bir ağrı hissedilmez; genital alanda kızarma, daha sonrasında da cildin soyulması sırasında geçici kararma olabilir. Alttan çıkan yeni ve canlı cilt dokusundaki renk daha açık. olacaktır. Nadiren işlem sonrası hafif düzeyde su toplanması da olabilir. Soğuk uygulama ve önerilen kremleri kullanmanız sizin konforunuzu arttıracaktır. İşlem sonrası günlük yaşantınıza geri dönebilirsiniz, güneşten korunmanız gerekmektedir.

Lazere ek olarak aynı zamanda PRP ve ya mezoterapi uygulayarak da renk açma etkisi güçlendirilmektedir.

İşlem sonrası renkte açılmanın görülmesi için ortalama bir ay beklemek gerekir.

Renk açma tedavisinin riskleri nelerdir?

Lazerin derecesi yüksek olursa yanıklar gelişebilir ve eskiye oranla renkte koyulaşma, lekelenme oluşabilir. Nadiren işlem sonrası hafif düzeyde su toplanması da olabilir.

genital beyazlatma