Vajinismus İstanbul

Vajinusmus vajina girişindeki “pelvik taban kasları” denilen kasların istemsiz kasılarak cinsel ilişkinin ağrılı, acılı olması ya da hiç olamaması durumudur.

İstem dışı kasılmalar sadece cinsel ilişki denemelerinde değil, jinekolojik muayene esnasında ya da hiç temas yokken cinsel ilişki düşüncesinde, penisin görülmesiyle bile uyarılabilir.

Pelvik taban kaslarının kasılmasıyla vajina girişi daralır, büzüşür ve vajinaya bir şey sokma durumunda büyük bir acı ve ağrıya sebep olur. Vajinusmus kadının özbenliğine ve kocasına karşı suçluluk duygusu barındırır.

Vajinusmusu olan kadınlar ne düşünürler ve ne yaparlar?

İlişkiye girersem içimde bombalar patlayacak, kilitlenip kalacağım ve hastaneye o şekilde nasıl giderim, aşırı kanamam olacak, canım çok acıyacak ve geçmeyen ağrılarım olacak, kızlık zarım delinecek artık eski ben olmayacağım….gibi liste daha da uzatılabilir. Buradaki düşünceler korku, kaygı ve suçluluk duygularını oluşturarak kadında refleks olarak kasılma, bacakları kapatarak partneri ittirmek, kalp çarpıntısı, hızlı nefes alıp vermek ve kalçasını yukarıya çekerek ilişkiye engel olur ve panik atak benzeri bir durum yaşar. Zamanla kendi bedenindeki otokontrolünü tamamen kaybettiğini düşünür ve cinsellikten tamamen uzaklaşır.

Vajinismus İstanbul

Vajinusmus tedavisi var mıdır?

Vajinusmus yüzde yüz tedavisi olan bir problemdir ve erteledikçe bu problem çığ gibi büyür ve çiftler arasında ciddi sorunlara yol açar. Vajinusmus tedavisi kişiye özel bilişsel yeniden yapılandırma ve davranışsal terapilerden oluşur. Terapiye çiftler birlikte gelmeli ve doktorunun yönergelerini birebir yerine getirmelidirler. Tedavinin davranışsal kısmında parmak egzersizleri, dilatör tedavi, kızlık zarının cerrahi olarak alınması, kegel egzersizleri, nefes gevşeme egzersizleri uygulanabilir.

Vajinusmus tedavisi gören çiftlerin genel söylemi bu kadar basit bir çözüm için yıllarını boşa geçirdikleridir. Bu sebepten ötürü vajinusmus olduğunuzu düşünüyorsanız problemi farkeder farketmez doktorunuza başvurmalısınız.